Η σωστή ώρα της ημέρας για διαφορετικά είδη προπονήσεων | nickpanagodimitropoulos blog

Γράφει ο Νίκος Παναγοδημητρόπουλος

Το πρωί όταν ξυπνάμε, το γλυκογόνο του οργανισμού στους μυς και το συκώτι (αποθηκευμένοι υδατάνθρακες) είναι σε πολύ χαμηλό επίπεδο, έτσι ο οργανισμός καίει λίπος αντί για υδατάνθρακες, για αυτό και οι πρωινές ώρες είναι η καλύτερη επιλογή για αερόβια άσκηση.
Έρευνες έχουν δείξει ότι το κάψιμο λίπους αυτές τις ώρες χαμηλού γλυκογόνου ανέρχεται μέχρι και 300% επάνω από την άσκηση σε κανονικές συνθήκες.
Έτσι, οι πρωινές ώρες (08.00 – 10.00) ενδείκνυνται για αερόβια άσκηση.

Η άσκηση με βάρη είναι αναερόβιας μορφής, που σημαίνει ότι όταν σηκώνουμε βάρη μειώνονται τα επίπεδα γλυκογόνου στον οργανισμό. Έτσι, μετά την προπόνηση με βάρη, αν έχουμε και αερόβια άσκηση, έχουμε τα ίδια αποτελέσματα με την πρωινή άσκηση.
Το μεσημέρι ο οργανισμός έχει αποθέματα ενέργειας με μορφή υδατανθράκων από το πρωινό γεύμα και το δεκατιανό, παράλληλα με τους υδατάνθρακες που έχει αποδεσμεύσει ο οργανισμός για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της ημέρας.
Το μεσημέρι είναι επίσης καλή ώρα για πιο «σκληρές» πολεμικές τέχνες που ανεβάζουν την αδρεναλίνη και χρειάζονται ενέργεια για να μπορέσει ο ασκούμενος να ανταπεξέλθει.
Έτσι, οι μεσημεριανές ώρες (13.00 – 17.00) ενδείκνυνται για ασκήσεις με βάρη.

Το βράδυ ο οργανισμός έχει αρχίσει και «κόβει ταχύτητα» για να αποσυρθεί για τον νυχτερινό ύπνο. Ήπιας μορφής πολεμικές τέχνες (kung fu, tai chi) ή yoga ενδείκνυνται για το βράδυ, μιας και πιο «σκληρές» (kick boxing, karate, judo) θα ανεβάσουν την αδρεναλίνη, με αποτέλεσμα τη δυσκολία στον ύπνο.
Επίσης, ο αέρας είναι πιο καθαρός και απαλλαγμένος από τον «θόρυβο του Κόσμου» όπως έλεγε και ο Αριστοτέλης, αναφερόμενος στις σκέψεις και την ένταση όλων των ανθρώπων που συσσωρεύονται κατά τη διάρκεια της ημέρας, οπότε είναι καλή ώρα για Διαλογισμό και χαλάρωση του Νου.
23.00 το βράδυ «αποσύρεται» ο σπλήνας, κεντρικός διαμοιραστής Ενέργειας στον οργανισμό, μέχρι τις 07.00 το πρωί οπότε καλό είναι, όσο δύσκολο και αν ακούγεται σε μια σύγχρονη κοινωνία Δυτικού τύπου, εκείνες οι ώρες να είναι αφιερωμένες στον ύπνο.
Έτσι, οι βραδινές ώρες (20.00 – 22.00) ενδείκνυνται για Πολεμικές Τέχνες και Yoga.

Πηγή: «Η σωστή ώρα της ημέρας για διαφορετικά είδη προπονήσεων»

Συμβουλές Αυτοπροστασίας, Συμβουλές Προπόνησης και Διατροφής, θέματα Πολεμικών Τεχνών και Αυτοβελτίωσης, εκπαιδευτικά σεμινάρια σε «ιδιαίτερους» τομείς της Γνώσης, Συμβουλές Management & Marketing, βιβλία και άλλα πολλά.

©2004-2020 Νικόλαος Παναγοδημητρόπουλος
Σύμβουλος Επιχειρήσεων – Συγγραφέας

Όλα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο Διαδίκτυο είναι νομικά κατοχυρωμένα και προστατεύονται από τον Νόμο περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας. Απαγορεύεται ρητώς η ολική ή μερική αναδημοσίευσή τους, χωρίς να αναφέρεται η Πηγή και το όνομα του συγγραφέα.

Η ARKADIAN – N.S.P. στο Facebook

arkadian

Καλωσήλθατε στην ARKADIAN.
Ενημερωθείτε για τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα, τα σεμινάρια και τις υπηρεσίες που σας παρέχουμε. Πλοηγηθείτε στον ιστότοπό μας και βρείτε Συμβουλές Αυτοπροστασίας, Συμβουλές Προπόνησης και Διατροφής, θέματα Πολεμικών Τεχνών και Αυτοβελτίωσης, εκπαιδευτικά σεμινάρια σε «ιδιαίτερους» τομείς της Γνώσης, Συμβουλές Management & Marketing, βιβλία και άλλα πολλά.

Et in Arkadian ego.
Join us…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s