«Δόγμα του Σοκ»

Nick panagodimitropoulos

Έχω βγει για τις εξωτερικές δουλειές του γραφείου μου.
Αυτό σημαίνει σκισμένο τζιν, δερμάτινο μπουφάν μηχανής, μπότες, τσαντάκια να κρέμονται από την μέση… «περίεργη» και «αλήτικη» εμφάνιση, αν και αγαπημένη μου, μιας και τον περισότερο καιρό και λόγω επαγγέλματος, τον περνάω με μια λαιμαριά που λέγεται «γραβάτα». Αυτό δεν εμποδίζει τους κολλητούς μου φίλους βέβαια όταν με βλέπουν, να αρχίζουν τους χαρακτηρισμούς από «αγριόφατσα» και «ψυχάκια», μέχρι «μπατσοκατάσταση».

Βγαίνω από την τράπεζα και ανεβαίνω στην μηχανή, περιοχή Άγιος Μελέτης στα Σεπόλια… θα την ξέρετε από την συχνή αναφορά της στην αστυνομική ειδησεογραφία.
Κινούμαι σε ένα στενάκι και μπροστά μου κινείται κατά μήκος και μέσα στην μέση του δρόμου, μια γυναίκα γύρω στα 65, με την τσάντα να κρέμεται χαλαρά από τον ώμο της, ακριβώς δίπλα από τα διερχόμενα οχήματα. Σημειωτέον ότι τυχαία την είχα συναντήσει πριν στην τράπεζα, πράγμα που εκτός από εμένα, θα είχε παρατηρήσει και κάποιος επίδοξος κλέφτης που την είχε τυχόν «στοχοποιήσει».

Χαϊδεύω το γκάζι κάνοντας τα 100 μου άλογα να… χλιμιντρήσουν αλαζονικά και σταματάω απότομα δίπλα της ακριβώς, ανεβάζοντας το κράνος μου. «Φορτίζω» το γκριζογάλανο μάτι για να «γυαλίσει» σαν κάθε σωστού ψυχάκια και της μιλάω ήρεμα και «ψαρωτικά».
«Καλημέρα σας».
«Κα…κα…καλημέρα», ψελλίζει εκείνη.
«Κυρία μου έχετε συναίσθηση του πώς περπατάτε; Μέσα στην μέση του δρόμου με την τσάντα σας έρμαιο στα χέρια του κάθε επίδοξου τσαντάκια. Ανεβείτε παρακαλώ στο πεζοδρόμιο και περάστε την τσάντα σας χιαστί και από την πλευρά των κτιρίων για δική σας ασφάλεια. Καλή σας ημέρα», ολοκληρώνω, αγγίζοντας θεατρικά το τζάμι από το κράνος μου, σαν κάθε καλός σερίφης που ακουμπάει το γείσο του καπέλου του.
«Γεια, γεια σας…» μου απαντάει ακόμη μαρμαρωμένη η ταλαίπωρη, ενώ απομακρύνομαι σιγά σιγά.
Κοιτάζω τον καθρέφτη μου και την βλέπω να κάνει ΑΚΡΙΒΩΣ ό,τι της είχα πει, ενώ ακούω μια φωνή από πίσω «Ευχαριστώ».

Κεντρική Ιδέα: Το Δόγμα του Σοκ από μόνο του δεν είναι κακό.
Η χρήση που του κάνει κάποιος, ορίζει και την Ποιότητά του…

Αυτή είναι η Πράξη. Μπορείτε εδώ να βρείτε την Θεωρία…

© 2014 Νικόλαος Παναγοδημητρόπουλος

Σχολιάστε

